joi, 6 septembrie 2012

Солнечная Молдавия

Pentru ca inca mai am de lucru pana sa pot sa ma duc prin Europa in concedii, m-am refugiat acasa, in Solnecinaia Moldavia, cum zic rusii, carevasazica Moldova insorita. Am fost de-am jucat la doua nunti, mirii ca boierii, toata lumea tup-tup in jurul lor, da-i cu ruble, da-i cu dolari, da-i cu euro, da-i cu cadouri. Sa va fie casa-casa, sa va fie masa-masa si...dansuri! Muzicantii aveau versurile pe calculator in chirilica, uuoooo!
Eu mandra si frumoasa, apu' daca nu m-oi lauda eu pe mine, cine sa ma mai laude...

Acasa, bine ca de obicei, hodina cat incape, kile-n plus. Vizavi o alimentara, vanzatoarea se uita toate ziua la talk-show-uri de scandal rusesti, n-are timp nici de buna ziua cand dai pe la ea dupa o paine. Am doi caini, unul mai mic si unul mai mare, cel mititel e mai ametit, se invarte in jurul cozii cand e bucuros. Am prune, struguri, mere, am de toate in gradina.

Aici a inceput scoala deja, azi vad o vecina cum vine pe la 12 acasa, gata scoala..gata, asa rapid ati terminat, nuu, da' m-am saturat si-am plecat eu..buna asta, nici c-anceput bine scoala, ca se si satura copiii de ea. De baruri nu se satura nimeni, apoi la BAC ii vezi cam tristi, dau bani la profesori, d-apoi cu programa asta scolara nici profesorii nu mai stiu sa rezolve un BAC de nota 10.

Rusi multi in tara asta dintr-odata, parca nu erau asa multi, acum si moldovenii-s rusi, dar de fapt moldovenii nici ei singuri nu stiu ce nationalitate sunt, daca trebuie pot fi de orice nationalitate. Imaginea Romaniei nu-i tocmai frumoasa aici. Ce se-aude cu Basescu shela a' vostru? Nu pre-l plac romanii? Nu te-ai saturat de tiganii sheia? Rusia, Rusia daa. Putin e de treaba, ai vazut cum i-a sustinut pe sportivii la Judo, la Jocurile Olimpice? Iaca aista presedinte! Cand vorbeste moldovanu', nimeni nu-l asculta, nici macar moldovenii lui...cand vorbeste rusu' toti asculta...Eu tac, tac si mi-i dor de-o tara in care cetatenii sa fie mandri de identitatea lor, de limba lor, de conducerea lor, de tara lor. Oare unde-i tara asta?

Cine ce-ar spune, mie-mi place si Romania, si Moldova, ambele-mi sunt dragi, si ma aventurez cand cu una, cand cu alta, iar ele nu se supara. Imi place Romania, pentru ca e o varianta mai buna a Moldovei, imi place Moldova, pentru ca acolo m-am nascut si am dorinte adolescentine sa fac ceva frumos pentru ea, dar asta cand oi avea mai multi bani. Nu apuc sa plec din Moldova si deja mi-i dor de ea, Moldova e ca baiatul ala rau despre care stii ca n-o sa fie cu tine niciodata, dar de care tot iti place. Romania...apoi cum sa nu-ti placa tara in care ai stat la cozi  si te-ai batut cu pumnu'n piept sa-ti dea acte romanesti, ca esti roman. Romania azi te iubeste, maine te izbeste de toti peretii, dar e toleranta. Cum spunea tatuca nicaieri nu te asteapta caini cu colaci in coada. Poate peste o vreme o sa-mi placa o alta tara, si-o sa vorbesc frumos si despre ea. De unde sa stiu eu?

7 comentarii:

  1. Bine ai venit acasă. Știi de ce pare că sunt mai mulți ruși decât moldoveni? Pentru că moldovenii muncesc în străinătate, da rușii au rămas aici și fac biz (mic dar biz), ca vine moldovanu din Italia (Portugalia, Spania, Rusia...) și cumpără casă, mașină, face reparație, etc. Că, de, moldovanului îi trebu, tre să fie în rând cu lumea, da rusul...știi tu ce-i trebuie. La mine a fost o fetiță de la o revistă de biz din Moldova, care se editează in... rusă.
    - De ce în rusă?
    - Pentru că toată lumea din "biznes" govorit po-russki.
    Iaca așa... Trist...
    Da nu are moldovanul "jiță" de businessman. El e mai presus de asta, el are suflet (de citit: casă, fântână, gard, vie), da "speculeanții" ăștia să crăpe!

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.youtube.com/watch?v=ghb6eDopW8I&feature=player_embedded

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru muzici,anonimule :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am ajuns pe blogul tau dintr-un comment pe al meu. Eu sunt intr-o stare proasta, de mult timp, dar am zambit citind posturile tale. Ai o anumita energie care se simte in scris si mi-a placut mult. Nu te cunosc, dar multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-ti fie de bine. E ok sa ai stari proaste uneori,dar indiferent de cine/ce ti le provoaca, DOAR tu te poti ajuta. Aia cu prieteni,familie care te pot ajuta nu merge, starile tale bune nu trebuie sa fie conditionate de ceva sau,mai ales, de cineva. Te imbratisez.

      Ștergere
  5. Hey, te astept pe blog. Cand ai timp, te rog sa o faci, pentru ca va duc dorul. Poeziile mele te asteapta. Sper sa nu te dezamageasca...

    RăspundețiȘtergere