joi, 8 martie 2012

Pentru cel mai scump om

Am fost trezită cu un telefon din partea frăţiorului cu să fii sanatoasă, frumoasă, iubită, cu hai, trezeşte-te, machiază-te şi foc la ghete , şi-a fost plăcut, placuuuut. Am adormit la loc, şi-am visat că îmi rugam colega să-mi ia 2 metri de satin pentru faţă de pernă dacă tot iese în oras, că cică nu se electrizează părul aşa tare. M-am trezit şi-am râs, câte ciudăţenii vad prin somn, nu e o noutate, mereu visez ceva, am o viaţă mai activă in somn decât in nesomn.

8 Martie e pentru femei, nu pentru copile ca mine, aşa că ce scriu în următoarele rânduri e pentru o femeie în adevăratul sens al cuvântului, e pentru omul cel mai important pentru mine - mama. Pentru că:
- a suplinit dragostea tatălui, care poate iubeşte, dar nu arată.
- m-a încurajat să fac lucruri pe care ea nu le-a făcut din diverse motive. M-a susţinut moral si financiar ca să le pot face. A ţinut să ştiu că o femeie trebuie să se ţină bine pe picioare şi să nu aştepte totul de la bărbat, pentru că a trecut vremea când bărbaţilor le plăceau femeile prostuţe care aşteptau ca nişte oiţe blege să fie salvate din întunericul banalităţii, iar ei se simţeau ca super-man. Că acum bărbaţilor le plac femeile care nu aşteaptă totul de la ei, care se pot ţine pe picioare singure când vine vorba de bani, care au o părere despre orice subiect, care ştiu să fie doamne în societate, care au o viaţă interesantă din care să-şi dorească să facă si ei parte, care să fie independentă, dar să nu se piardă în clişeele feminismului şi să conştientizeze că viaţa fără bărbaţi e ca teatrul fără decor şi că să ai un bărbat cu care să poţi împărţi şi bune şi rele şi cu care să te iubeşti e cel mai important lucru pentru o femeie.
- nu a ţinut supărare în momentele mele de răutate şi încăpăţânare adolescentină.
- pentru că e cel mai bun sfătuitor în materie de bărbaţi. Îşi exprima orice părere vizavi de vreun iubit de-al meu şi uneori îmi era ciudă de cât de multă dreptate avea. Îşi dorea să nu greşesc, dar nu mă influenţa niciodata în vreo decizie, îşi exprima doar calm părerea. O ignoram ca mai apoi, după ce se termina totul, să ajung la aceeaşi concluzie. Îmi placea că în acele momente nu avea atitudine de ţi-am zis eu. Ştia că avea să-mi dau singură seama că a fost urât să-i spun taci, mamă , dar nu se supăra niciodată. Îmi răspundea mereu cu crezi că eu ca tine n-am fost? Om mai înţelept decât mama eu n-am întâlnit.
- pentru că îmi cumpără haine fără mine şi se nimereşte să-mi placă.
- pentru că ştie să facă tot felul de bunătăţi în bucătărie.
- pentru că mi-a lăsat mereu libertatea de care are nevoie un copil. Exemple de copii alcoolici, drogaţi, care nu-şi respectau părinţii şi nu ştiau ce să facă cu libertatea am văzut. Ai noştri au avut mereu încredere în noi şi ne-au acordat suficientă libertate. Nu a ezitat să intervină, însă, atunci când se găsea cineva care să ne supere fără motiv, atunci era ca o cloşcă cu pui, dar doar atunci când vina nu era a noastră, daca noi eram cei care ne comportam urât, însă, vai şi-amar de noi. Să creşti un copil în aşa fel încât să-i câştigi respectul e cel mai greu lucru de pe pămînt, după părerea mea, şi nu ştiu dacă o să mă descurc măcar la fel de bine cum a făcut-o mama.
- pentru că ne-a învăţat că îţi poţi alege prietenii, dar nu-ţi poţi alege părinţii. De sunt buni sau răi, trebuie să-i respecţi, nu te impune nimeni să-i iubeşti. Pentru că s-ar putea ca la un moment dat să fie prea târziu şi pentru respect şi pentru dragoste, şi-atunci nu există chin mai mare pe pămînt decât regretul că nu le-ai arătat suficientă dragoste părinţilor.
- pentru că nu ne-a limitat în decizii, pentru că nu ne-a ţinut aproape de ea, ci a fost bucuroasă să mergem acolo unde să ne fie mai bine. Decât să vă văd aproape în fiecare zi, dar nefericiţi, mai bine să vă duc dorul, dar să fiţi fericiţi.

Ar mai fi multe de spus, dar mai bine aş suna-o acum să-i spun că vreau să o îmbrăţisez şi să-i spun mama, te iubesc!

Melodia superbă, versuri superbe, adevărate:

09 Stai langa mine,mama - Madalina Manole

Asculta mai multe audio pop

2 comentarii:

  1. "şi-atunci nu există chin mai mare pe pămînt decât regretul că nu le-ai arătat suficientă dragoste părinţilor"... cat de adevarat e!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, pai pentru ca lasam prea mult pentru maine si prea putin pentru azi...

    RăspundețiȘtergere