vineri, 11 martie 2011

Frenetic

Am promis demult sfarsitul povestirii "Frenetic". Am unit toate partile postate mai demult cu partea finala ca sa fie mai usor de citit.

-Buna!50 de cea mai ieftina vodca, te rog.
-Ce faci, Davide?
-Nu ai atata timp.
-Nu am intrebat daca ai nevoie de timp.
-Mereu te intereseaza ce fac eu...
-Nu, dar dupa bautura solicitata imi cam dau seama cum sta treaba...
-Poate nu am bani.
-David n-are bani - nu bea vodca ieftina, nu bea deloc.
-David nu mai e David.
-Aseara David era David, a baut whisky, a flirtat cu mai multe femei, inclusiv si cu mine, a luat-o acasa insa pe una.
-Normal, ca doar n-aveam sa le iau pe toate, cat or fi fost ele de dragute.
-Ma mira.
-Da, si pe mine ma mira ca imi astept bautura si inca nu e.
-Scuze.Am si uitat.
-Voi, femeile, uitati de multe cand aveti in fata un barbat.
-Si voi, barbatii, nu?
-Nu sunt gay.
-Stii la ce m-am referit.
-Da,si voi, femeile, credeti ca noi mereu stim la ce va referiti voi.
-Unde ai dormit aseara?
-Ne-am casatorit cumva?
-Da, dar nu-ti aduci aminte, pentru ca, probabil... erai beat.
-Disperato...

Zambesc.

-De fiecare data cand ma simt mizerabil, trebuie sa beau alcool de cea mai proasta calitate.
-Da, pentru ca simti ca trebuie sa te pedepsesti cumva pentru propria prostie.
-M-ai facut prost.
-Nu...da.
-Esti o finuta.

-De cat timp sta femeia la masa din coltul de langa fereastra?
-De 2 ore.Dar nu sta mai mult de 3 ore niciodata.Vine la 9, bea de fiecare data coniac, cu ochii tintiti la ceas, iar exact la 12 se ridica si pleaca.La plecare imi spune mereu "sunt obosita,dar vin si maine".Nu incerc sa port o conversatie cu ea, e prea misterioasa ca sa incerc sa o cunosc.Unele lucruri sunt mai frumoase de la distanta,suspansul continuu e intrigant. Si-apoi cine stie daca imi va placea raspunsul. Eu vreau sa imi ramana in minte asa cum cred eu ca este. Nebuna.
-Ai iubit?
-N-am iubit.
-Dar ai iubit?
-Am iubit.
-Iubesti?
-Nu stiu.
-La intrebarea asta se raspunde ori cu "DA" ori cu "NU".
-Daca nu ai avut schizofrenie niciodata, nu ii stii simptomele.
-Dragostea nu e ca schizofrenia.
-Dar poate deveni.

-Unde-i David?
-Ne cunoastem?
-Da, am fost acum 2 zile pe-aici.
-Multe femei au fost acum 2 zile pe-aici.
-Unde-i David?
-Cum arata David?Cat de mult i-ar placea aici, presupun ca nu locuieste aici.Si, nici nu sunt sotia lui.Esti tu?
-As vrea eu.
-Stii sa gatesti?
-Ce treaba are asta cu casatoria?
-Asta am intrebat-o si eu pe o domnita de 11 ani. Mi-a zis "Ca sa aiba energie sa te tot sarute, trebuie sa ii faci cafea, si, cateodata, cartofi prajiti".
-Simplu. Stiu sa fac cartofi prajiti.
-Atunci il poti lua de barbat.
-Daca il gasesc, evident.
-Si ce faci daca afli ca nu ii plac cartofii prajiti?
-Ar trebui s-o intrebam pe micuta.
-Pun pariu ca va raspunde "Atunci va trebui sa gasesti unul caruia ii plac".

Zambesc

-Poate vrei sa bei ceva?
-Gin cu tonic.Cum te cheama?
-Maria.
-Liza.
-Incantata.
-Ar fi bine sa spunem asta dupa o perioada de timp.E ca si cum ai intalni un urs, i-ai spune "bucuroasa", iar in doua minute asta te mananca.El sigur ar fi bucuros.
-Nu trebuie sa fim mereu precauti. Daca am controla de doua ori usa la iesire, s-ar putea sa treaca cineva pe langa scara ta fara sa-l intalnesti.Te-ai priva atunci de posibilitatea de a te gandi ranjind multumit ca la o comoara "Daca ma opream la usa, nu il mai intalneam pe Ion".Poate ca Ion e doar un betiv, care trece in fiecare zi pe langa scara ta in drum spre bodega.Dar poate s-ar lasa de baut si ar deveni un bun arhitect, daca tu nu ai mai controla obsedat usa.
-Pentru unii oameni merita sa zabovesti la usa, ca sa nu iti para rau eventual ca nu ai facut-o.
-Nu cred ca ti-ar placea daca ar gandi si despre tine cineva astfel.
-Gandesc deja.I-am sufocat pe multi cu iubirea mea exagerata.
-Iubirea nu poarta superlative."Te iubesc mult" e o repetitie, care devine obositoare in timp, tocmai pentru ca va trebui sa inlocuiesti mereu cuvantul "mult" cu altele care vor exprima un grad tot mai inalt de intensitate.La un moment dat o sa obosesti si o sa renunti.Si atunci totul se va termina, paradoxal, tocmai pentru ca....ai iubit prea mult.
-Banuiesc ca ai iubit?
-N-am iubit.
-Dar ai iubit?
-Am iubit.
-Si il iubesti?
-Nu stiu.
-La intrebarea asta se raspunde ori cu "DA" ori cu "NU".
-Daca nu ai avut schizofrenie niciodata, nu ii stii simptomele.
-Am auzit asta la David. I-am spus ca-i prost.
-Probabil de asta il cauti tu pe el acum, si nu el pe tine.

Zambesc

-Ioana.Si acum imi staruie in minte imaginea ei disperata, tipatul strident, lesa in mana dreapta, masina grabita si pata de sange amestecata cu blana pe sosea.Locuia singura intr-o casa imensa, iar cainele Lemi era tot ce conta pentru ea.Dupa moartea sotului, care a murit lovit de un sofer grabit, foamea lui Lemi a ridicat-o din pat, bucuria si recunostinta cainelui cand si-a vazut farfuria plina a facut-o sa-si dea seama ca va trebui ori sa ii deschida usa cainelui si sa-l trimita la un nou stapan ori sa devina responsabila ,tocmai pentru ca nu-si poate tine catelul inchis atat cat ar fi vrut si ea sa stea inchisa - o viata…Asa ca l-a scos la plimbare, pe strazile uracioase, care altadata erau obiectul admiratiei, strazile care aveau sa ii ia si ce ii mai ramasese, si, culmea, in acelasi mod. Se gandea ca Dumnezeu avuse planul s-o ia pe ea, dar a gresit, si ca data viitoare sigur se va mai gasi o masina care s-o lipeasca si pe ea de asfalt.
Cand am ajuns la ea acasa, am facut dragoste cu ea. Apoi am intrebat-o cum o cheama. Mi-a spus Ioana.I-am spus David.A zis ca am un nume biblic.Am tacut.Mi-a spus ca nu vrea sa traiasca.Am plecat, iar a doua zi dimineata i-am adus un catel. Roscat,jucaus si cu urechile lungi, cumparat de la o tiganca cu 10 lei,atat cat sa isi ia tigari, desi cainele era de rasa si probabil furat. I-am spus ca este cainele meu si ca am nevoie de cineva ca sa-l tina o saptamana, deoarece chiriasa m-a prins cu el in casa, si imi interzise de la inceput. A refuzat, i-am zis ca am incredere in ea, si ca o sa vin in fiecare zi sa ii vad pe ambii.A doua zi am gasit-o pictand, daca se poate numi ceea ce facea pictat.Isi cufunda mainile in vasele cu vopsea de pe podea si apoi si le scutura pe panza, lasand culorile sa-si croiasca singure drum.Era atat de frumoasa si atat de…colorata. Atunci i-am spus ca vreau un copil cu ea.
-De ce nu i-ai spus direct ca o iubesti?Ca vrei sa ai un copil cu ea sau ca o iubesti, semnificatia e aceeasi, singura diferenta e ca prima te expune atat cat vrei numai tu.
-Maria, cam ce e iubirea pentru tine?Si cand se termina?
-Iubirea e ca si cum ai asculta muzica, o casca la unul si o casca la celalalt, ambilor le place, stau apropiati ca nu cumva sa o ia razna unul cu ambele casti si sa-l lase pe alalalt fara melodie. Atunci se termina si iubirea, cand nu vor sa asculte aceeasi melodie, cand nu mai pot sa traiasca acelasi sentiment.
- Ioana imi spunea mereu ca oricat de mult am incerca sa inlocuim persoanele care nu mai fac parte din ceea ce se numeste viata, nu va mai fi acelasi lucru;ca nu pot sa ii aduc un caine strain si sa o determin sa il ingrijeasca ca si cum ar fi al ei.Intelegeam ca prin asta a vrut sa imi dea de inteles ca oricat de mult as incerca sa ma implic in prezentul ei, cainele meu nu il va inlocui niciodata pe al lor, respectiv eu nu ii voi inlocui niciodata sotul.Nu am incercat sa o fac sa-si uite trecutul, pentru ca ar fi fost stupid.In filme cel deceptionat aduna toate lucrurile persoanei care nu-i mai e alaturi, trece nostalgic printre ele, apoi le arunca, crezand ca astfel isi poate arunca si amintirea.Ce patetic e sa iti propui sa uiti pe cineva care ti-a fost drag, chiar daca ati sfarsit prin ura sau indiferenta.Faptul ca prezentul ti-i cu alti oameni, nu inseamna ca trebuie sa uiti cu cine ai trait tristete si bucurie, pasiune si extaz. Cu fiecare din acei oameni ai avut un tumult de emotii, iar amintirea acestor emotii e tot ce conteaza atunci cand esti gata sa mori.

Zambesc

Un film vechi rusesc incepea cu o voce de barbat spunand ca ” viata e ca un bumerang, ce ai aruncat ti se va intoarce inapoi, dar cu si mai mare intensitate”. Sentimentele umane sunt ca un bumerang. Daca ai zambit, ti se va zambi mai cald, daca ai dat ti se va da indoit iar daca ai furat vei fi jefuit de tot ce ai mai scump . Regula e simpla. E totul chit si imprumut. E un azi si maine, legat de ieri. Nu primesti pentru ca meriti, e o banalitate, primesti pentru ca ai dat si tu la randul tau candva. Iar daca ti s-a dat azi fara sa meriti, fii sigur ca maine vei plati dobanda si dobanzi. Restul este un delir, in care te invarti pentru ca nu vrei sa deschizi usa atunci cand bate ceva.

Inainte sa plece din acest lant de ieri si maine , numit viata, Ioana a scris:


David, stiu ca te va intrista ce am de gand sa fac acum. Am pe birou 2 cutii de xanax, am muzica, am vodka, triplu sec, suc de coacaze si de lime din care sa fac cosmopolitan, asa cum m-a invatat barmanul din Codder , erai si tu, sigur tii minte. Nu sunt singura, e Huni aici, da jucaus din coada, cum a renuntat tiganca aia la el? Sa cobori la subsol, l-am pictat, doar ca i-am gresit un pic urechea si l-am facut serios, iar el mereu are o fata binevoitoare. Nimic din ce pictez nu e adevarat. Ti-am lasat casa, o sa iei bani buni pe ea, cat sa ajungi in India, asa cum ai vrut mereu. Soferul care l-a lovit pe Robert nu era vinovat. Nu stiu multe despre el, stiu doar ca era casatorit de 17 ani cu o femeie cu solduri frumoase, dar care nu putea avea copii, dar urma sa adopte unul. Dupa ce i-am bagat in puscarie sotul, ea a venit la mine, m-a rugat sa-mi retrag declaratiile si sa-i scot sotul din inchisoare. Nici ea nici eu nu aflase inca atunci ca el murise de pneumonie in inchisoare. Dupa inmormantare Elena, asa o chema, m-a vizitat, avea o claritate deosebita in ochi. Mi-a spus ca il asteapta in fiecare seara in barul in care s-au cunoscut ei, iar el insa nu vine si ea stie sigur ca el are pauza de la 9 la 12. M-a intrebat daca stiu ce-i cu el. Innebunise , iar autoritatile nu i-au incredintat un copil.
Ne certasem foarte tare cu Robert. Lui nu- i placeau scandalurile, trantea usa si pleca. Am alergat atunci dupa el, am vazut ca nu s-a uitat la culori. A fost vina mea. Aveam o relatie ciudata, desi ne iubeam.
Pe tine nu te-am iubit, mi-ai fost drag, dar dupa Robert eu n-am mai stiut a iubi. Sau n-am mai putut. Si nici tu nu ma iubesti, caci iubirea din mila nu-i iubire. Maria poate, e tanara si te iubeste, ia-o cu tine in India. Dar mai intai sa-si termine Facultatea. Psihologia e grea. Imi placea zambetul ei, cred ca Huni s-ar impaca cu ea de minune.
Sunt bucuroasa ca te-am cunoscut si trista ca m-ai cunoscut, dar sa nu tii suparare pe mine.


SFARSIT

Nu ma pot opri din ascultat asta:
Timbaland&One republic - Apologize

Asculta mai multe audio diverse

E uimitor cat de multe poate duce un om.

3 comentarii: