marți, 21 septembrie 2010

Frenetic continuare

-Ioana.Si acum imi staruie in minte imaginea ei disperata, tipatul strident, lesa in mana dreapta, masina grabita si pata de sange amestecata cu blana pe sosea.Locuia singura intr-o casa imensa, iar cainele Lemi era tot ce conta pentru ea.Dupa moartea sotului, care a murit lovit de un sofer grabit, foamea lui Lemi a ridicat-o din pat, bucuria si recunostinta cainelui cand si-a vazut farfuria plina a facut-o sa-si dea seama ca va trebui ori sa ii deschida usa cainelui si sa-l trimita la un nou stapan ori sa devina responsabila ,tocmai pentru ca nu-si poate tine catelul inchis atat cat ar fi vrut si ea sa stea inchisa - o viata…Asa ca l-a scos la plimbare, pe strazile uracioase, care altadata erau obiectul admiratiei, strazile care aveau sa ii ia si ce ii mai ramasese, si, culmea, in acelasi mod.Se gandea ca Dumnezeu avuse planul s-o ia pe ea, dar a ochit gresit, si ca data viitoare sigur se va mai gasi o masina care s-o lipeasca si pe ea de asfalt.
Cand am ajuns la ea acasa, am facut dragoste cu ea.Apoi am intrebat-o cum o cheama.Mi-a spus Ioana.I-am spus David.A zis ca am un nume biblic.Am tacut.Mi-a spus ca nu vrea sa traiasca.Am plecat, iar a doua zi dimineata i-am adus un catel.Roscat,jucaus si cu urechile lungi, cumparat de la o tiganca cu 10 lei,atat cat sa isi ia tigari, desi era evident ca cainele era de rasa si probabil furat.I-am spus ca este cainele meu si ca am nevoie de cineva ca sa-l tina o saptamana, pentru ca chiriasa m-a prins cu cainele in casa, desi imi interzise de la inceput.A refuzat, i-am zis ca am incredere in ea, si ca o sa vin in fiecare zi sa ii vad pe ambii.A doua zi am gasit-o pictand, daca se poate numi ceea ce facea pictat.Isi cufunda mainile in vasele cu vopsea de pe podea si apoi si le scutura pe panza, lasand culorile sa-si croiasca singure drum.Era atat de frumoasa si atat de…colorata.Atunci i-am spus ca vreau un copil cu ea.
-De ce nu i-ai spus direct ca o iubesti?Ca vrei sa ai un copil cu ea sau ca o iubesti, semnificatia e aceeasi, singura diferenta e ca prima te expune atat cat vrei numai tu.
-Maria, cam ce e iubirea pentru tine?Si cand se termina?
-Iubirea e ca si cum ai asculta muzica, o casca la unul si o casca la celalalt, ambilor le place, stau apropiati ca nu cumva sa o ia razna unul cu ambele casti si sa-l lase pe alalalt fara melodie.Atunci se termina si iubirea, cand nu vor sa asculte aceeasi melodie, cand nu mai pot sa traiasca acelasi sentiment.
- Ioana imi spunea mereu ca oricat de mult am incerca sa inlocuim persoanele care nu mai fac parte din ceea ce se numeste viata, nu va mai fi acelasi lucru;ca nu pot sa ii aduc un caine strain si sa o determin sa il ingrijeasca ca si cum ar fi al ei.Intelegeam ca prin asta a vrut sa imi dea de inteles ca oricat de mult as incerca sa ma implic in prezentul ei, cainele meu nu il va inlocui niciodata pe al lor, respectiv eu nu ii voi inlocui niciodata sotul.Nu am incercat sa o fac sa-si uite trecutul, pentru ca ar fi fost stupid.In filme cel deceptionat aduna toate lucrurile persoanei care nu-i mai e alaturi, trece nostalgic printre ele, apoi le arunca, crezand ca astfel isi poate arunca si amintirea.Ce patetic e sa iti propui sa uiti pe cineva care ti-a fost drag, chiar daca ati sfarsit prin ura sau indiferenta.Faptul ca prezentul ti-i cu alti oameni, nu inseamna ca trebuie sa uiti cu cine ai trait tristete si bucurie, pasiune si extaz.Cu fiecare din acei oameni ai avut un tumult de emotii, iar amintirea acestor emotii e tot ce conteaza atunci cand esti gata sa mori.

VA URMA


Jon Secada-Just another day
Asculta mai multe audio diverse

2 comentarii:

  1. :) Hey,in legatura cu raspunsul la fotografia pe care nu o intelegi....este un pai intr-o sticla de cola:) Seara linistita sa ai

    RăspundețiȘtergere